התשובה
שלום וברכת ד´
1. השאלה איננה פשוטה, שהרי בזמן התורה היו נדות וזבות, ויש להם שני דינים, וטהרתן שונה, אולם אז היה בית מקדש וקורבנות, אולם בימינו שאין לנו קורבנות ובית מקדש, חכמים התקינו שכל אשה יש לה ימי ראיה ואחר כך ימים נקיים, ולאחר מכן טובלת, ואין אפשרות לשנות.
2. אשה שלא טבלה עדיין טמאה ואסורה לבעלה, אפילו שעברו ימים ולא טבלה עדיין היא טמאה לבעלה, ובכל ביאה יש איסור, ועל כן צריך לטבול אחר ספירת שבעה נקיים, כפי שעושים לאחר ראיית דם. אלא א"כ היו תנאים משתנים שלא פורטו בשאלה, כגון האם שמרתם מספר ימים ורק לא טבלת, או כדו´, אבל באופן כללי צריך טבילה על מנת לטהר את עצמך.
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון