התשובה
בס"ד
שלום וברכת ד'
לא. בסוכה יש מצווה לעשות סוכה נאה, ועל כן יש מקום לאסור הנאת ערלה בקישוטי סוכה, אבל בבשר וחלב אין כל מצווה וממילא אין איסור בהנאה בראיה. כמו כן איסור הנאה בבשר בחלב הוא כשנתבשלו יחד אבל סתם ערבוב אין בו איסור, וכן בבשר עוף וחלב הרבה פוסקים סוברים שאין איסור הנאה. כך שאינני יודע מה עושים בתוכניות המוזכרות, אבל כדי לאסור בהנאה צריך שיהיה בישול של בשר בהמה וחלב, ואפילו הכי איסור הנאה של ראיה לא נאסר בכך אלא כשנהנה מגוף האיסור.
ברור שכל נפש נקיה סולדת מראיית דברים אסורים, ואין ראוי לראות דברים אסורים המשפיעים על הנפש, אבל לא מעיקר הדין.
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ