התשובה
בס"ד
שלום וברכת ד'
הדין בגמ' הוא שלא יעשה שכונה. ההסברים של שכונה אפשר שזאת סכנה לישראל, כך כתבו התוספות. לא הוסברה מהי הסכנה, האם סכנת נפשות או סכנת הגוף. אמנם היו שהסבירו על סכנת הגוף אבל זה לא נכתב בגמ'. וכן המאירי הסביר שהסכנה היא מצד עבודה זרה. על כן נראה ששכונה אסורה ואין לבדוק כאן את הטעמים אלא כל שלש בתים אין להשכיר לגויים.
ובייחוד שאם אנו מבינים שהגויים השוכרים יגרמו לכך שישראל יעזבו את השכונה א"כ דבר זה יגרום בסוף הדרך לנטישת המקום לגמרי ומכירתו לנכרים, ולא הקלו אלא כשישראל ישארו על אדמתם אבל אם עקב שכירות זאת יעזבו ישראל, בודאי שיש בכך איסור לא תחנם, שלא להשאיר את ארץ ישראל לגויים.
בברכת התורה והארץ
הרב יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון