התשובה
בס"ד
שלום וברכת ד'
בספירת העומר הסיבה שתקנו בסוף ערבית איננה משום תדיר ושאינו תדיר, אמנם החו"י כתב כן, אבל עיקר הטעם הוא כפי שכתב המור וקציעה שכך היה המנהג והשאירו את המנהג (עיין באו"ה סי' תפט סעי' א ד"ה אחר). ולי נראה שתקנו ספה"ע אחר ערבית כדי שלא ישכח אדם ספירת העומר ולכן הצמידו אותה לסוף התפילה, שאם היה אדם סופר בכל שעה שירצה יבואו חלילה לידי שכחה. על כן הצמידו את הספירה לתפילה ובודאי שק"ש קודמת שהיא דאורייתא ובספה"ע מחלוקת. אבל בלולב אין סברות אלו, שברור שכל אחד יקח ד' מינים, ועל כן לא חששו שיברך לפני או אחרי התפילה שאין בזה דין של תדיר ושאינו תדיר שאין אלו שתי מצוות העומדות בזמן אחד.
חג שמח
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ