התשובה
נלענ"ד שמותר לעשות כן רק במקום צורך גדול או הפסד.
לגבי היתר הרב אוירבך להמשיך את המצב הקיים בשעון שבת, והוספת השש"כ שהדבר מותר גם אם הפעולה מתבצעת לאחר זמן, שאלתי - האם ההיתר הוא דוקא להמשיך המשך רצוף, או גם אם אינו רצוף. דוגמא: השעון כעת עובד עד עשר, ולא יעבוד שוב בשבת, האם מותר כעת כשהוא עובד לגרום שיעבוד שוב בין שתיים לארבע, או שזה בכלל גרמא שהותרה במקום צורך גדול בלבד ?
נלענ"ד שמותר לעשות כן רק במקום צורך גדול או הפסד.