התשובה
בס"ד
שלום וברכת ד'
ראיתי את דבריך ואמנם כוונת בהם לדעת הירושלמי (עירובין פ"ג ה"ט) שם הוא מסביר שבעצם יו"ט שני נימוקו הפנימי הוא עונש לבני הגולה, ור' יוחנן שהוא רבה של ארץ ישראל, העלה סברא זו של חוקים לא טובים כדי שיעלו בני הגולה לארץ. ולמרות שהירושלמי מביא שם את הטעם שלא לשנות ממה שנהגו אבותיכם, אבל כנראה שלדעת הירושלמי הנימוק הפנימי לתקנה לנהוג יומיים הוא כדי שבני חו"ל יעלו לארץ.
כפי שכתבתי הפתרון הנכון הוא לעלות לארץ ישראל, שם עושים רק יום אחד, ובארץ ישראל ימים אלו אינם יורדים מימי החופש, ועל כן הפתרון האמיתי הוא לא להפסיק לשמור יו"ט אלא לעלות לארץ בשמחה ולהנות כאן מימים טובים.
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ