התשובה
אם הסכימו בבית הכנסת על דעת רב בית הכנסת שיקראו כל מי שמכין אין בכך שום בעיה, והאמת והשלום אהבו.
שלום רב. מנין אשכנזי שנהג שנים רבות שנערים מעל גיל בר מצווה מכינים לעיתים חלק מהפרשה. האם יש בזה התנגשות עם דעת בעלי התוס' ועם דעת הרא"ש שמזכירים את תקנת בעל הקורא הקבוע (מטעם בושה או דאתי לאינציויי שלא רלוונטים בנסיבות שתוארו) כפי שפוסק המשנה ברורה ? האם אכן זו תקנה גמורה לבתי לבני אשכנז שבעל קורא שאינו קבוע אינו יכול לקרוא חלק מהפרשה למרות הערך החינוכי העצום ?
אם הסכימו בבית הכנסת על דעת רב בית הכנסת שיקראו כל מי שמכין אין בכך שום בעיה, והאמת והשלום אהבו.