התשובה
בס"ד
שלום וברכה
הרמב"ם (פ"א ה"ח) כתב:
"כל איש מישראל חייב בתלמוד תורה...חייב לקבוע לו זמן לתלמוד תורה ביום ובלילה שנ' והגית יומם ולילה".
משמע שמדין קביעת עתים מספיק קביעות יום וקביעות לילה. אבל הרמב"ם לא פסק שהלכה אחת היא קביעות, ועיין לח"מ שהאריך בכך ומשמע שכדי לקיים והגית בו יומם ולילה צריך קביעות ממשית (לפחות שעה) ביום ובלילה.
אין משמעות לשעה אלא שעה לפחות ביום ושעה לפחות בלילה.
מועדים לשמחה
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ