התשובה
שלום וברכת ד´
שאלה זו כבר נפתחה בגדולי ישראל, ובכל דור ודור ענו עליה שכל מי שרגיל עם גויה ויכול להמשיך איתה ביחד ללא מניעה, א"כ הגיור איננו רק לשם אישות אלא גיור שיש לה רצון לקבל עול תורה ומצוות, ועל כן בתי הדין תמיד יבדקו האם הזוג רוצה לקיים מצוות ואז יש כאן גיור לשם שמים עם רצון לאישות יעשו גיור ואפשר לחתנם. ועל כן בזוגות מעורבים אין בד"כ שאלה זו. ועיין באריכות בטוב טעם ודעת סי´ רל, אדרת אליהו יו"ד סי´ פה, שו"ת פרי השדה ח"ב סי ג, אמרי יושר סי´ קעו, חקור דבר ח,י, עצי הלבנון יו"ד סי´ סג, פרחי כהונה אבה"ע סי´ י, קרית חנה דוד ח"ב סי´ יז, אחיעזר ח"ג סי´ כח, הר צבי יו"ד סי´ ריח, תשובה שלמה ח"ב סי´ י, משפטי עוזיאל יו"ד סי´ י"ד, שרידי אש ח"ג סי´ נ. עם עדיין יש לך ספקות הוסיף לך עוד מקורות בעניין. בכל אופן ברור שבודקים שהזוג רוצה כעת לקיים מצוות ואז מגיירים.
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון