גיור כפול?

השאלה: שלום רב,

ב"ה לפני כמה שנים עברתי גיור. את הלימודים עשיתי דרך מוסד מסוים, אך את הועדה, השאלות, ולבסוף הטבילה, עשיתי דרך בית דין צדק של הרב קרליץ בבני ברק, גיור אורתודוקסי לחלוטין.
כבר במשך זמן מה אני מנסה "לאשר" את הגיור דרך הרבנות, על מנת שיתאפשר לי לעדכן את מצבי במשרד הפנים.
מאז כבר הספקתי להתחתן וללדת, וכעת, כשאני כבר לקראת סיום התהליך מול הרבנות, נודע לי כי יהיה עליי ועל תינוקי לטבול שוב (ללא ברכה).
מוזר לי הדבר, שכן כבר עברתי את הטבילה, ותינוקי נולד כשאמו יהודיה כשרה. ומילא אני, אבל זו בהחלט תהיה חוויה מאוד לא נעימה לתינוק.
ברצוני לברר מה ההלכה אומרת על מצב כזה?
הרי ההליך שאני עוברת כרגע הוא ביורוקרטי בלבד, ואינני מבינה למה עליי (ושוב, על תינוק רך) לעשות זאת למען ה"ממסד".
בברכה,
לא עוקבת.

התשובה

יהודה הלוי עמיחי | 1/30/2013 11:58:32 PM
בס"ד


שלום וברכת ד´


במדינת ישראל יש מערכת גיור אחת שהיא של המדינה, אם כל אחד יקים לו מערכת גיור (אפילו אורתודוקסית. עדה חרדית, הרב קרליץ וכו´) יקומו גם הריפורמים ושונאי דת ויקמו להם בתי דין רבניים שיגרמו להרם כל מערכת הגיור הארצית. על כן טוב ומבורך עשתה הרבנות הראשית שקבעה שכל גיור בבית דין שאיננו מטעם הרבנות הוא לא מתקבל כאן בארץ ישראל, אלא כשעובר גיור מוכר מטעם הרבנות הראשית. יש לציין שכאשר המתגייר בא לכלל גיור הוא חייב לקבל עליו עול תורה ומצוות, אבל הוא גם צריך להכנס לכלל ישראל, ולכן גיור בבתי דין פרטיים, יש בו פגיעה בעצם הגיור, כיון שהם נועדים רק לסוג וחוג מסויים בעם ישראל, והמתגייר צריך להיות חלק מכל עם ישראל. (מקורות רבים בענבי פתחיה עמ´ 143-165).
על כן מובנת מאד ההנחייה להטביל כל מי שהתגייר בבית דין פרטי, הן מבחינה פרוצדורה והן מבחינה מהותית.
יש להוסיף שגם לגבי תינוקות מטבילים אותם במקוה אין זה חוויה קשה בעבורו, כל דיין שראה טבילות של ילדים קטנים יודע שזה דבר רגיל ומצוי, ואם עושים זאת בהכנה נכונה, מתוך אהבה וחום של האם לתינוק, הדבר זה אין לו כל השפעה, אלא אדרבא הוא זוכה להכנס לכלל ישראל, ויהיה מקהל גרים שישראל מתפארים בהם, כרות אמה של מלכות.

בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון
toraland whatsapp