התשובה
לכאורה אין לקבוע קריאת התורה למנחה בחול (אלא בתענית)
אולם כבר בתשובות הרד"צ הופמן התיר כהוראת שעה לקורא בתורה
במנחה לסטודנטים שלא יכלו לשמוע את קריאת התורה בשחרית.
נושא בר מצוה כיום בציבור הכללי הוא כאוב ביותר. הוא נעשה תוך
כדי חילול שבת המוני ומחפיר. הוא הפך להצגה במקום כניסה לכלל
האומה בחובות ובזכויות, מתוך אמונה בה'. הרושם שנשאר מכל
הצרמוניה הזאת הוא שלילי, חילול שבת, תפילה ארוכה, קריאת התורה
קטועה לקטעים שביניהם מי שברך ארוך יותר מהקטע הנקרא...
במצב החמור והעגום אין ספק שהעברת החגיגה למנחה ביום חול היא
רצויה. התפילה והקריאה בתורה קצרות אם כי אפשר ללוותן בשירה
יפה, החתן יניח תפילין ברוב עם, יקרא בתורה כמה פסוקים יברכו
אותו בדברי תורה מתאימים. וגם הוא יכין דרשה מתאימה.
הדבר מותנה שיהיו עשרה אנשים שלא שמעו את קריאת התורה בבוקר.
יש להניח שיימצאו כאלה...
אין זו הצורה ההולמת חגיגית בר מצוה לכתחילה, אולם היא עדיפה
עשרות מונים מחילול שבת וניתן להופכה לאירע יפה ומרשים שממנו
יגדל בר מצוה לכתחילה