התשובה
א. נראה שצריך לומר אם בכוונתו להמשיך לישון.
ב. מבחינה הלכתית אין הבדל בין אשכנזים לספרדים ושתי העדות
אומרות אחר חצות.בשם המקובלים מוסרים שאין לומר אחרי חצות.
השפעתהקבלה מצויה יותר בין הספרדים.
ג. יש בכך מנהגים חלוקים.
א.כאשר אדם נרדם ולא אמר קריאת שמע שעל המיטה ומתעורר
לפנות בוקר,ובכוונתו לחזור לישון, האם הוא צריך לומר ק"ש? האם
זה קשור למרחק מהזריחה?
ב.האם לאחר חצות אומרים את "ברכת המפיל" בשם ומלכות?(האם
יש הבדל בין מנהג הספרדים לאשכנזים?)
ג.האם עדיף לומר את "ברכת המפיל" בתחילת ק"ש שעל המיטה
או בסופה?
א. נראה שצריך לומר אם בכוונתו להמשיך לישון.
ב. מבחינה הלכתית אין הבדל בין אשכנזים לספרדים ושתי העדות
אומרות אחר חצות.בשם המקובלים מוסרים שאין לומר אחרי חצות.
השפעתהקבלה מצויה יותר בין הספרדים.
ג. יש בכך מנהגים חלוקים.