התשובה
צדקת שהוראת שו"ע שם היא לגבי זימון ולגבי צירוף לדברים שבקדושה
השו"ע פסק שאין ראוי לצרפו (נה, ד), אמנם הרמ"א כתב שם שיש
מתירים בשעת הדחק. וכן הורו: שו"ת רדב"ז מכתב יד
(או"ח, יו"ד (חלק ח) סימן יא), שו"ת משפטי עוזיאל (כרך ג -
או"ח סימן יד).
קשיא לי לגבי התשובה שפורסמה כאן שהרי השו"ע דיבר שמצטרף
לזימון!!! ולא למנין. וכן החילוק הנ"ל נמצא ברמב"ם.האם אפשר
לקבל את המקור של פוסק ספרדי של ימינו שכתב שאפשר לצרף
ילד למניין במפורש. תודה רבה.
צדקת שהוראת שו"ע שם היא לגבי זימון ולגבי צירוף לדברים שבקדושה
השו"ע פסק שאין ראוי לצרפו (נה, ד), אמנם הרמ"א כתב שם שיש
מתירים בשעת הדחק. וכן הורו: שו"ת רדב"ז מכתב יד
(או"ח, יו"ד (חלק ח) סימן יא), שו"ת משפטי עוזיאל (כרך ג -
או"ח סימן יד).