הטועה בתפילת מוסף של שבת- סימן רס"ח

השאלה:

כבוד הרב שלום וברכה.
מרן רבי יוסף קארו, בשו"ע בסימן רסח כותב שבעניין דין הטועה
בתפילת מוסף של שבת, [שהתבלבל עם תפילת החול והתחיל אתה
חונן] ממשיך ומסיים את הברכה כדין שאר תפילות השבת, והוא
ממשיך ורושם שיש אומרים שמפסיק באמצע הברכה וממשיך על סדר
מוסף. והלא מקובל בידינו הכללים במרן שאחד מהם- סתם ויש
הלכה כסתם. אך בבית יוסף על הטור מרן רושם שיש אומרים
שמפסיקים באמצע ]אם טעה במוסף[ והוא נוקט במילים-"והכי
נקיטינן" אם כך שאלה שנשאלה היא מדוע מרן לא כתב בשו"ע
כדרכו בקודש לפי הכללים? חזק וברוך.

 

 

 

התשובה

הרב יעקב אריאל |

איני יודע, אבל דבר אחד ברור את הכללים לא כתב הב"י עצמו
אלא הם הוסקו מתוך כתיבתו וע"כ הוא אינו מחוייב לכללים אלו.

toraland whatsapp