התשובה
איני מכיר ספרים העוסקים בכך. באופן עקרוני החזרת הספר לידי המגביה היושב עם הספר היא המתירה לכל הקהל לשבת שהרי בזמן שהספר בנשיאה כל הקהל עומדים. ולכן כדי להקל על הציבור נהגו להשיבו למגביה היושב.
בשבת אחרי התפילה שאלני אחד למה אחרי ברכת החודש לא החזרתי את הספר תורה למגביה לאמירת אשרי, והביא לי ראיה מהרמב"ם בהלכות תפילה פרק ט שכתב שבאשרי יושבים ושיער שזה משום הפסוק "יושבי ביתך". ואני עניתי לו שאין זה מכבוד הספר לטלטלו מיד ליד ורק במשנה ביומא במעמד הכהן גדול או בהקהל מצאנו שהיו מעבירים את הספר מהמכובד ליותר מכובד משום ברב עם הדרת מלך, אך אם החזן מוסר את הספר לרגע אחד הרי זה נדמה עליו כמשאוי, והוספתי שכך גם ראיתי אצל הרבה חזנים. אמנם יש חזנים שראיתי שנהגו להחזיר את הספר.
נסיתי למצוא מקורות בעניין ולא ראיתי, שאלתי ובקשתי האם כבודו מכיר בספרי ההלכה או המנהג מה נהגו בזה?
בברכה.
איני מכיר ספרים העוסקים בכך. באופן עקרוני החזרת הספר לידי המגביה היושב עם הספר היא המתירה לכל הקהל לשבת שהרי בזמן שהספר בנשיאה כל הקהל עומדים. ולכן כדי להקל על הציבור נהגו להשיבו למגביה היושב.