התשובה
כתב בערוך השולחן (או"ח סי' רכד ס"ו): "הרואה חכם מחכמי ישראל שגדול בתורה מברך ברוך אתה ה' אלהינו מלך העולם שחלק מחכמתו ליריאיו כי חלק ה' עמו יעקב חבל נחלתו... וכמה שיעור גדלו בתורה או בשארי חכמות לא נתבאר ולכן נמנעים עתה מברכה זו".
וכתב בשו"ת שבט הלוי (ח"י סי' יג): "איברא סתימת השו"ע והפוסקים שכולם העתיקו ההלכה לברך ולא גדרו לנו משמע ודאי דשייך גם בזמן הזה, וכנראה הגדר הוא, שמקובל מבני הדור ומנוסה שחכמתו היא חכמת תורה אמיתית ולומד בה לשמה, ונהירנא שכאשר בא גאון הגאונים מהר"י רוזן זצל"ה בעל צפנת פענח לויען יצ"ו ברכו עליו ברכה זו, ובב"ח או"ח סי' רכ"ד משמע קצת שצריך שיהי' בקי בנגלה וגם בנסתר כי זה חכמתו חכמת ה' ידיעת שמותיו וכו'".