התשובה
שלום וברכת ד´
אמנם יש שאמרו הפוך, תחילה שהחיינו ואח"כ הברכה. אולם הקהילות שנוהגות להקדים את ברכת הפרי לשהחיינו סוברות שאין השהחיינו הפסק מכיוון שהוא צורך הברכה, כשם שמותר לומר לאחר המוציא הבו לי מלח לטבול את הפת, וכדו´, שכל אלו צורך הברכה ואינם הפסק, וכשם שבקידוש אנו מברכים גפן ואח"כ קדושת היום ושותים, ואין בזה הפסק, מכיוון שזה חלק מהברכה, כן גם שהחיינו הוא חלק מהברכה של הפרי.
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון