התשובה
שלום
בשו"ת אבני ישפה חלק ח אורח חיים סי לו נידון הגדרת רכב לעניין ברכות וזה לשןנו:
"ומסתבר שהשאלה לענין ברכות היא כיצד חז"ל קבעו שם בית והיינו אם הוא ענין של גג על הראש אז גם כאן יש לו גג על הראש ואינו תחת כיפת השמים או שמא חז"ל התכוונו למקום שהוא במקום אחד תמיד שהרי זה הגדר של בית שאינו זז מן המקום ונראה שיש לרכב שם של בית שהרי הוא סגור ויש לו גג ואף שהוא זז ממקום למקום אבל עדיין יש לו מחיצות וכל שיש לו מחיצות וגג ודאי שיש לו שם בית לענין ברכות"
ואם יוצא להלכה שרכב נחשב בית ומקום סעודתו ויכול לברך שם ברכת המזון אף שהוא זז ממקום למקום.