התשובה
כל רפואה ורפואה טעונה בדיקה עניינית לגופה.
אעמוד רק על העקרונות:
חכמה בגוים - תאמין. תורה בגויים - אל תאמין.
כל דבר מדעי, רציונלי, שהוכח בדרך נסיונית ויש בו תועלת לבריאות - מותר ורצוי. אולם כל דבר המבוסס על אידיאולוגיות, אמונות וערכים זרים - אסור, אלא א"כ הוכח שאין בהם סתירה לאמונתנו ולערכינו שהם הם אמונת אמת וערכי אמת.
דבר שיש בו עבודה-זרה או שמץ עבודה זרה אסור בהחלט.
אם אפשר לנטרל את הטכניקה מהפולחן המתלווה לה הדבר מותר אולם לשם כך צריך להיות המטפל או ה"רופא" אדם אמין ובר סמכא שאכן לא יערב שום שמץ פולחן של עבודה זרה בטכניקה עצמה.
אולם אז נשאלת השאלה, האם יש בכלל צורך בטכניקה השאובה ממקורות של עבודה זרה. האם אין לנו עצות משלנו, כגון תפילה טובה בכוונה גדולה, מתוך ריכוז נפשי גדול? לימוד תורה שבו אדם שוקע בעולמות רוחניים? צדקה ומעשים טובים? האם כל אלו עוזרים פחות, חלילה, מטכניקות השאובות מפולחנים אליליים?
אם ברצונך לקבל מידע מדויק יותר בנושאים אלו ראו אנציקלופדיה הלכתית רפואית של פרופ' שטיינברג כרך ו' עמ' -920.