התשובה
הרמב"ם מדבר על שבויים לשם כופר ממוני, אבל כלפי המדינה אין בקשה לכופר ממוני וא"כ מה זה שייך.
ולגבי חיילים שנשבו המדינה רשאית להחליט כיון שהיא שלחתם על סוג הפדיון וכד'.
שלום לכת"ר.
הרמב"ם בהלכות פאה הלכה א פוסק שעל האדם לפדות שבויים בפחות מחומש ממונו "אבל אם הם צריכים יותר מחומש ממונו נותן החומש בלבד ומסתלק".
א. האם מכאן נובע שגם על המדינה לפדות שבויים רק בכסף?
ב. אם כן, כיצד משערים סכום זה לגבי הסכום הראוי שהמדינה תשקיע בשחרור שבוייה?
בברכת שבוע טוב
הרמב"ם מדבר על שבויים לשם כופר ממוני, אבל כלפי המדינה אין בקשה לכופר ממוני וא"כ מה זה שייך.
ולגבי חיילים שנשבו המדינה רשאית להחליט כיון שהיא שלחתם על סוג הפדיון וכד'.