התשובה
איני יודע את סדר נתינת התורה בסיני ובמדבר ובערבות מואב. כל המצוות שנזכרו בספר דברים אף מצוות שלא נזכרו לפני כן הן מפי הקב"ה ומשה לא חידשם ח"ו.
שלום לכבוד הרב שליט"א.
יש לי קושי רב בהבנת הדברים:
1."כללות ופרטות ניתנו בהר סיני,נשנו באוהל מועד,ושתלשלו בערבות מואב".(שיטת ר עקיבא) לשיטה של רבי עקיבא, האם נכון ואפשרי לומר שכל התורה נשנתה למשה רבינו?
הרי בהר סיני הקב"ה לימד את המצוות למשה (פעם אחת),ולאחר רידתו מההר הקב``ה ציוה אותו כל פעם מצוה שילמד את בנ"י.(פעם שניה)
נמצא,שכל המצוות ניתנו למשה פעמיים. האם כך הדבר?
2.כאשר הקב"ה ציוה את משה,ללמד את בנ"י מצוות,האם הוא דיבר איתו מאוהל מועד?
3.האם המצוות שנשתלשלו בערבות מואב באו מציווי של הקב"ה? או שמשה רבינו חזר להם על המצוות מדעת עצמו?
4.האם המצוות מפרשת דברים ועד לפרשת וילך,הן מצוות חדשות שניתנו לבנ"י בערבות מואב? יוצא שאת מצות תפילין וקריאת שמע הן קיימו בשלב מאוחר(לקראת כניסתם לארץ ישראל)
כבוד הרב,אם אפשר להרחיב בתשובות כדי שאוכל להבין היטב.
תודה רבה וכל טוב.
איני יודע את סדר נתינת התורה בסיני ובמדבר ובערבות מואב. כל המצוות שנזכרו בספר דברים אף מצוות שלא נזכרו לפני כן הן מפי הקב"ה ומשה לא חידשם ח"ו.