התשובה
ראשית, בדר"כ במזגנים ישנם נורות הנדלקות ואם הן נורות להט יש
בכך איסור דאורייתא לכו"ע. וע"כ השאלה אינה באיסור דרבנן אלא
באיסור דאורייתא (עי' תשובתי בשו"ת באהלה של תורה ח"ב סי' כג
ו-לו). אומנם אין כוונת המפעיל את המזגן לנורות אך הן פסיק רישיה
דניחא ליה כלומר האדם מעוניין לדעת באמצעות הנורות מה פועל
במזגן ובאיזו עוצמה. אבל קטן נחשב כחולה שאין בו סכנה ואם החום
מפריע מאד מותר לומר לנכרי להדליק את המזגן (שש"כ פ"ל
סי"א). לגבי אמירה לקטן המתירים לא התירו אלא באיסור דרבנן,
וע"כ נראה שאסור לומר לו להדליק אף לצרכו (עי' או"ח סי' שמג
ונו"כ), אולם מאורר מותר לומר להדליק באופן חד-פעמי, כשההדלקה
לצרכו.