התשובה
ישנן מספר בעיות הלכתיות בכך:
א) הפעלה בשבת על כל האיסורים הכלולים בה. הפתרון ההלכתי
הוא הפעלה מע"ש ע"י שעון, וכיוון כל הפרמטרים מע"ש, כמו הכנת
האבקה וכד'. כולל ביטול מפסקים (מיקרוסוויץ') שבלעדיהם המדיח לא
יופעל.
ב) השמעת קול – עי' סי' רנב ס"ד. אולם בעיה זו נוגעת
לאשכנזים ולא לספרדים. וגם לאשכנזים הדבר תלוי בעוצמת הרעש.
ג) הבעיה העיקרית היא בישול כיון שחום המדיח גדול מיד סולדת, ובלי
חימום לחום גבוה הניקוי אינו מספיק. הבישול הוא לשאריות האוכל
ולאבקת מדיח ואסור בשבת.ולכן גם המתירים דורשים לנקות את הכלים
משיירי אוכל ל לא מבושל כגון סלט ירקות וכדו' .
ובאופן מעשי במדיח ביתי קשה להכינו לפעולה מותרת בשבת אלא א"כ
יתמלאו כל התנאים הנחוצים. ובמוסדות וישובים משתמשים בהיתר
במדיחים בשבת לאחר שנעשו בהן כל פעולות ההכנה כראוי.