התשובה
ר' מש"כ באהלה של תורה ח"ב סי' כה
קידוש בשבת בבוקר הוא מדרבנן, ואם תשים לב אין בו ברכה על קדושת השבת אלא ברכת פרי הגפן בלבד. המשמעות היא שהפסוקים שמוסיפים אינם אלא ליצירת כוונה אבל אינם מעכבים בדיעבד.אם כי רצוי שהמברך יאמר לעצמו כמ הפסוקים לפני ברכת הגפן והמילה ולכן טוב עשה המברך שציוה לקהל שיתכונו לצאת בברכתו.
ישנה שאלה נוספת והיא קידוש במקום סעודה. וכאן מי שמתכוין לצאת י"ח קידוש צריך לסעוד לפחות פת הבאה בכיסנין (עוגות וכד') כדי לצאת י"ח קידוש ואז נפטרים מלקדש בביתם.