התשובה
סיבת היתר פרישת חופה הוא משום שהיא לא נועדה להגן משום דבר,
לא מגשם וכדו' ומכיון שהי אמחוברת כבר לכלונסאות ואינה משמשת כגג
מוותר לפורשה בשבת. לעומתזאת סוכך אע"פ שהוא מחובר לעמודים
וכן מטריה נעדו להגן משמש ומטר. במטריה יש גם חשש הוצאה.
שלום לכבוד הרב.
המ"ב מצטט את המג"א (סימן שט"ו סע"ק כ"ז) שמותר לפתוח
חופה בשבת.
1. האם זה בשל העובדה שחופה זה אוהל ארעי שאין לו מחיצות
(כתוס')?
2. אם 1 נכון, האם המג"א חולק על הרמ"א שפוסק כרשב"א?
והאם לדעת הרמ"א יהיה אסור לפתוח חופה?
3. אם 1 לא נכון מה הטעם שמג"א מתיר פתיחת חופה?
4. מה השוני בין פתיחת חופה לפתחית מטריה שרבו האוסרים
לפתיחתה הרי זה אוהל ארעי ללא מחיצות?
סיבת היתר פרישת חופה הוא משום שהיא לא נועדה להגן משום דבר,
לא מגשם וכדו' ומכיון שהי אמחוברת כבר לכלונסאות ואינה משמשת כגג
מוותר לפורשה בשבת. לעומתזאת סוכך אע"פ שהוא מחובר לעמודים
וכן מטריה נעדו להגן משמש ומטר. במטריה יש גם חשש הוצאה.