כתיבה בשבת - המשך

השאלה:

כתיבה בטוש מחיק על גבי לוח מחיק - מאחר והדרך למוחקו תוך
מספר שעות, על פי רוב - האם איסורו מדרבנן? מובן שהשאלה
לשיטת הרשב"א בביה"ל בסי' שמ, שאם אינו מתקיים למס' שבועות
אין בו איסור תורה. סברא זו כתב האבנ"ז בסי' רי, שמתיחסים
לדעת הכותב עצמו. הביה"ל הראשון בסי' שיז כותב זאת ביחס
לקשירה שדרך העולם לפותחה בזמן קצר, וכן נראה בצי"א יד,ל.
כ"כ גם ביחו"ד ב,מז ביחס למשקפים מחליפות צבע.
למעשה, מה דעת הרב? האם נעדיף כתיבה זו בשבת על פני
כתיבה בעט רגילה, במקום שהכתיבה כרוכה בספק פקו"נ וכד'?
בברכה,

 

 

 

התשובה

הרב יעקב אריאל |

אם הכתב עמיד מצד עצמו ורק יש כוונה למוחקו יש לחוש לאיסור תורה.
אין לדמות מלאכה למלאכה ולכן אין ראיה מקשירה
עם זאת עדיפה כתיבה זו ע"פ כתיבה רגילה

 

 

 

toraland whatsapp