התשובה
ציינת את כל המקורות הרלבנטיים מהם עולה שכתב המתנדף תוך
ימים ספורים אינו אסור מהתורה
אין מקום להבחין בין שעה"צ לביה"ל
שלו' לרב
האם, לדעת הרב, כתיבה ב'עט שבת' (הנמחק מעצמו תוך מס'
ימים) אסורה מהתורה או מדרבנן? -לכא' נראה שיש מקום להקל
מכמה טעמים:
א. הביה"ל בסי' שמ הביא רק את ד' הרשב"א ללא הרמב"ם, רק
בסי' שג הביא את הרמב"ם, ובצידו הביא גם את ד' רש"י הנראה
שמקל, ולא הכריע. מה גם שבסי' שג הדברים מובאים בשעה"צ
ובסי' שמ בביה"ל (היש להבדיל במיקום?). עוד, סי' שמ הוא מקום
דיני כתיבה בשבת ולא סי' שג.
ב. במנח"ש א,צא,יא הקל בזה, כ"כ גם הגר"מ אליהו בתחומין
יא, וכן צירף להקך בהיכל יצחק סי' לב.
ג. המנח"י ז,יג-טו כתב, שלפי פשט הרמב"ם נצטרך לומר שאף אם
כתב רגע לפני שקיעה"ח בדיו המתנדף תוך שעה יתחייב, וזה לא
יתכן. אמנם אעפ"כ הכריע לאסור.
אודה לתשובת הרב.
ציינת את כל המקורות הרלבנטיים מהם עולה שכתב המתנדף תוך
ימים ספורים אינו אסור מהתורה
אין מקום להבחין בין שעה"צ לביה"ל