התשובה
אין בידי מידע מיוחד על מאפייני הרובוט המתואר, ולכן אסתפק במתן תשובה עקרונית בנוגע למכשירים מסוג זה.
שעון השבת (המכני או הממוחשב) התקבל בבתי ישראל. בתחילה הוא שימש למאור בלבד, אך במהלך השנים השימוש בו נעשה נפוץ למגוון מכשירים חשמליים (תנורים, מאווררים, מזגנים, מדיחי כלים ועוד). בתחילה, היו מן הפוסקים שנטו לאסור את השימוש בו, מחשש ל'אוושא מילתא' ולפגיעה בכבוד השבת, או ל'מראית עין' ול'חשד הרואים', שמא המכשירים הופעלו תוך כדי חילול שבת. אך כיום, כיוון שהשימוש בשעון שבת ובתכנות מראש נעשו שכיחים יותר ויותר (וכמעט אין בית שמזגן אינו מופעל בו באמצעות שעון שבת) – חששות אלו אין להם יסוד במציאות.
השימוש בשעון שבת נעשה כהלכה פסוקה שאין עליה ערעור. בעניין זה אין הבדל בין השארת מכשיר פועל מערב שבת, לבין תכנותו מערב שבת כך שיתחיל את פעולתו בשבת.
לגבי הרובוט המדובר - מכיוון שהשימוש בו עדיין אינו נפוץ והוא אינו מוכר בציבור בתור מכשיר אוטומטי לגמרי, אין לכוונו בערב שבת כך שיפעל מאליו בשבת, מחשש ל'אוושא מילתא', לזילותא של כבוד השבת, ובוודאי גם ל'חשד הרואים'. בעניין זה, מטאטא רובוטי די דומה ל'אופה לחם אוטומטי', אשר לא מקובל להפעילו בשבת בתכנות מבעוד יום, מן הטעמים הללו.
אבל כאשר אין אדם בבית בשעת פעילות המכשיר (אף על פי שעתידים לחזור לבית במהלך השבת), אזי אם המכשיר אינו רועש, וקולו אינו נשמע מחוץ לבית - אי אפשר לאסור את השימוש בו. זאת, מכיוון שאין איסור חז"ל גורף של 'מראית עין' על כל ענייני אוטומציה, ואין להרחיבו מדעתנו. ולכן לא שייך כאן הכלל ש'כל מה שאסרו חכמים משום מראית העין, אפילו בחדרי חדרים אסור'.