התשובה
הנאה מדבר שלאחר מותר לעשות והוא עושה זאת לצורך עצמו
מותרת, הנאה מדבר שהוא עושה לצרכך היא הערמה ואסורה, אא"כ
זוהי חומרא שקבלת על עצמך וגם אז מותר כשהוא עושה גם לצורך
עצמו. לדוגמא טלטול סידור במקום בו יש עירוב אבל האב מחמיר שלא
לטלטל מותר ע"י נתינתו לקטן. מקורות בקצרה: שבת קכב ע"א
– נכרי שעשה כבש וכל הסוגיא שם. שבלי הלקט סי' קיב,
שו"ת רדב"ז חלק ד סימן נ, ועי' שו"ע או"ח סי' רמד-רמח.