התשובה
1.
א. יש אומרים שיש בכך מחתך ובונה כלי בשבת, ויש סוברים שאין
בכך איסור כיון שמיועד לשבירה במקום זה, והכלי בין כה ןכה אינו
ראוי למלאכה.
ב. בפותחן אין בעהי של מחתך כמו טבעת, אולם יש אומרים שהדבר
אסור מושם תיקון כלי ואם עושים בו חור מגבו ובטלוהו מהיות כלי שוב
אין בשבירה משום עשיית כלי. אך רבים מתירים אם מיד אחרי הפתיחה
מרוקנים את תוכנו זורקים את הכלי.
הפתרון לשתי הבעיות מחתך ותיקון כלי הוא לצקת את המשקה לכוס
ולא לשתות ישירות מהקופסה
2.
א. רוב הראשונים אוסרים אמירה לנכרי באיסורי תורה אפילו במקום
מצוה או צער או הפסד גדול נראה שזה אסור.
אולם במקה חריג זה הרמ"א בסי' רעז מתיר
3.
א. כיון שאין כונתך לצורך השמן אלא כדי להיפטר ממנו מותר.
ב. מותר.
ג. מותר.