התשובה
איני מסכים עמך שאין רואים את הציבור הדתי לאומי בארועים הקשורים
למורשת ישראל. שביעית אינה מורשת ישראל? לימוד תורה אינו מורשת
ישראל? היכן בארצנו יש לכל קהילה בת שלשים, ארבעים משפחות -
רב המורה דרך לקהילתו? מדוע רק עליה למירון היא בגדר "אמונת
חכמים", ושמיעה בקול רב ופוסק אינה אמונת חכמים?! הילולא אינה
מצוה בתורה ולא מדרבנן, ואמנם מצאנו השתטחות על קברי אבות
ות"ח אחרים, אבל צריך לדעת את מקומה בכלל אמונת ישראל. מה
גם שעל קבר יוסף, יב"נ, מערת המכפלה בחברון ורחל אמנו בבית
לחם רב מאד חלקם של ה"ציבור שלנו", ואילולא הם היו מוסרים
נפשם על הימצאותנו במקומות אלו, ספק אם אף אחרים היו יכולים
לגשת ולהשתטח על קברי אבות.
מותר ללמוד ספרי חסידות ומוסר כאשר עיקר החשיבות היא ההשפעה של
הלימוד על הלומד בצורה בונה ומכוונת תוך הדרכה נכונה מבר סמכא.
וזו צריכה להיות הבדיקה אלו ספרים ללמוד באיזו דרך וממי.