התשובה
המאמר אינו לפני אך הכוונה הייתה הפוכה שגדולי המחשבה היו גדולי
הלכה כגון רס"ג,המהר"ל ר' חיים מוואזין בעל התניא הרב קוק הרב
סולובייצ'יק ועוד רבים. ריה"ל היה תלמיד הרי"ף והפוסקים מסתמכים על
דבריו להלכה על ספר המצוות של רשב"ג התחבר זוהר הרקיע ע"י
הרשב"ץ שהוא עצמו היה גדול בהלכה ובפיולוסופיה וכן הרלב"ג מובא
להלכה ע"י הכס"מ וכן הגאונים רבנו בחיי היה דיין רב יוסף אלבו רב
וכן רבו ר'חסדאי קרשקש ובן דורו הר"ן ועוד ועוד .
ומן הראוי לדעת שגדולי ישראל בדורות אלו חיו בתקופה ללא דפוס
לספרים, וע"כ גם כתבים שנכתבו לא פורסמו. כמו"כ הרבה מאד
כתבי יד אבדו לנו במשך הדורות, אם מפני שלא הועתקו ואם מפני
רדיפות הנצרות, כגון בשריפת התלמוד בצרפת. כמו"כ צריך לזכור
שאנו מכירים בשמם ובכתביהם את הבולטים ביותר מבין הפוסקים
מאותן תקופות כאשר כל תלמיד חכם היו לו עשרות ומאות תלמידים
שכל אחד גדול בהרבה מכל גדולי הדור שלנו.
ולעצם השאלה, לא כל גדולי ישראל השאירו לנו משנה מסודרת בכל
מקצועות הפילוסופיה, אולם חלקם בתוך דברי תורתם ההלכתיים עסקו
בשאלות פילוסופיות ענו עליהן ושיקעו אותן בתוך דבר תורתם בספריהם
אם בהלכה כגון הרי"ף שכתב בתוך פסקיו עניינים אלו והרמ"ע מפאנו
בספרו עשרה מאמרות שופך אור על דבריו, ואם בתשובות אמוניות
בשאלות פילוסופיות כגון הרשב"א והריב"ש ואם בפירושי אגדות. וע"כ
גם אם אין ספר פילוסופיה מסודר וכרוך לפניך שכתוב שחברו הרי"ף,
אין זה אומר שגדולי ישראל לא התעסקו בכך.