התשובה
שלום וברכת ד´
המלאכה המדוברת היא כנראה רק איסור דרבנן שהרי הכתב לא מתקיים, ולאיסור בונה לא כולם חוששים. ועל כן נראה שהאיסור הוא רק מדרבנן. כמו כן אפילו אם היה האיסור מדין תורה עדיין יש לדון שהרי נחלקו התנאים בדין הנאה ממלאכת שבת שנעשית במזיד לצורך אחרים, דעת רבי יהודה שלעצמו אסור עולמית ואילו לאחרים מותר למוצאי שבת. לפי שיטה זו לאחרים מותר במוצאי שבת, ואולם דעת הגר"א לפסוק כדעת ר´ מאיר שגם לו לא נאסר עולמית אלא לכו"ע העושה במזיד מותר למוצאי שבת בין לו בין לאחרים. א"כ לדעת הגר"א אפילו לעצמו מותר במוצאי שבת וק"ו לאחרים, ואפילו לדעה האוסרת עליו עולמית נחלקו האחרונים האם גם נאסר למי שהדבר נעשה בשבילו, ולכן הכתב סופר אסר במסעדה שמבשלת קבוע לאחרים, בכו"א בענין דידן שאין זה קביעות נראה שאין לאסור. יש עוד נימוקים להקל בכך. על כן נראה שלכתחילה יש להודיע שאין רצונך במכתבים אלו, אולם כשאין אפשרות אחרת אפשר לקרוא את המכתבים הללו.
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון