התשובה
המכנה המשותף לכל השאלות הוא היכן הגבול בין טעות לבין מחלוקת.
טעות היא הבנה שאינה נכונה של המקורות או אי ידיעה/ שיכחה של
פסק ההלכה המוסכם, או אי ידיעת האירוע במציאות על כל פרטיו
ומכאן טעות בהתאמה בין המציאות להלכה. כל אלה טעויות לעומת זאת
תיתכנה מחלוקות בהבנת מקורות (בדר"כ רב בזמננו לא יכול לחדש
הבנה להלכה החולקת על ראשונים ואחרונים אחרים). תיתכנה מחלוקות
בכללי פסיקה במקרה ויש מחלוקות ראשונים בפסיקה, תיתכנה מחלוקות
בפירוש המציאות והתאמת הפסיקה. וככלל טעות היא חסרון בידיעה של
המציאות או ההלכה למקורותיה שמשנה את התפיסה לגמרי, ומחלוקת
נובעת ממשקל שונה למרכיבים בפסק ההלכה.