התשובה
אם שאל במטרה לקבל הלכה אין לשאול רב אחר וממילא לא משנה מה פסק הראשון ומה פסק השני צריך לעשות לפי הפסק הראשון.
אין בכך הבדל בין דאורייתא לדרבנן.
1) אדם ששאל שני רבנים והראשון אסר והשני התיר, האם הוא יכול "לבחור" לו את הפסק או שהוא מחוויב לנהוג כמו הראשון או כמו האחרון?
2) מה הדין במקרה ההפוך שהראשון התיר והשני אסר? האם תמיד ללכת לפי המחמיר? לפי הראשון?
3) האם יש בזה הבדל בין דרבנן לדאורייתא?
תודה רבה!
אם שאל במטרה לקבל הלכה אין לשאול רב אחר וממילא לא משנה מה פסק הראשון ומה פסק השני צריך לעשות לפי הפסק הראשון.
אין בכך הבדל בין דאורייתא לדרבנן.