התשובה
1) מותר אם אתה אומר למוכר גלויות שאינך מתכונן לקנות עכשיו אלא
רק לאחר כמה ימים והדבר נעשה מתוך כוונה אמיתית לקנות.
2) התשובה שרה"י ענה לך נכונה והיא רשומה בבעלי התוס' ובספרי
הראשונים שחיו באירופה שם ברוב הארצות היו נוצרים והשאלה היתה
קריטית למחית היהודים. הרמב"ם חי בארצות האיסלאם וע"כ לא נזקק
לעסוק לשאלה זו, ופסק כפי שעולה מהסוגיות. אגב, לפניהם אסור רק
בא"י ובחו"ל רק ביום אידם (רמב"ם פ"ט ה"א). ואין כאן ביטול
גזירה אלא התאמת הגזירה למציאות בה חי עם ישראל. בימינו רוב
העולם הנוצרי הוא חילוני בעיקרו, והמקום שתופסת תפלתם אצלם קטן
מאד, וממילא אין סיבה שלא לסחור איתם בימי אידיהם. בא"י מעטים
הנוצרים וע"כ אין לכך משמעות.
3) איסור קבלת קרבנות ממחלל שבתות הוא מהתורה (חולין ה, א),
מומר לחלל שבת נזכר בדיני עירובין שתקנם שלמה המלך וע"כ גם
הוא קדום מאד. וממילא אף שאר הקנסות לגבי מחלל שבת קדומות
מאד.
4) איני יודע. רק צריך לזכור שדיבור לה"ר הוא מגיפה, ומתחילים
במי ש'מותר' וגומרים הוצאת דיבה והוצאת שם רע. וע"כ ראוי להימנע
מהיתרים כאלה.