לשנות מפסק השו"ע

השאלה:

שלום לכת"ר.
ידוע שאין לקיים את המצוות מפאת הטעם שבהם שהרי נכשלו בכך
גדולי עולם (כגון שלמה המלך בחושבו שהנשים לא יסירו את לבבו
מאת ה' או/ו רבי ישמעאל שחשב שלא יטה את הנר). והנה בעניין
סעודה שלישית עפ"י מנהג אדמו"רי חב"ד לקיימה בפירות אע"פ
שאדמו"ר הזקן פוסק בשולחנו הטהור שיש לקיימה בפת וכך כמובן
גם ר' יוסף קארו והטעם לכך מסביר הרב"י השביעי שהוא מכיוון
שכל הטעם בסעודות שבת הינו בגלל עונג שבת ובזמן הסעודה
השלישית שורה אור של לעתיד לבוא שהינו מעל האכילה והשתיה
ולפיכך אין בה עניין עונג שבת ולפיכך הותר לקיימה במיני פירות
ועניין דומה הינו בשינה בסוכה שמנהג אדמו"רי חב"ד כמדומני שלא
לישן בסוכה מפני האור השורה בה בניגוד לש"ע שפוסק שיש לישן
בסוכה.
אם כך מהו ההיתר לשנות דין בשולחן ערוך ? האם מכיוון שזהו
כמנהג שהרי גדולי עולם אלה(אדמו"רי חב"ד ונשיאיה הקדושים) לא
התירו לעצמם מה שאסור לאחרים.
מבקש התייחסות הרב.
בברכה

התשובה

הרב יעקב אריאל |

שאלה קשה שאלת כיון שאיני יודע את כל טעמיהם לחלוק על השו"ע
ומן הסתם טעמם איתם, ורצוי שתשאל מגדולי חב"ד כגון הרב
גינזבורג מעומר אולי הוא עמד על כל טעמיהם.

 

 

 

toraland whatsapp