התשובה
1. בלא תחמוד עוברים בעשיית מעשה בלא תתאווה עוברים בתאוות הלב. מי שהתאווה ולא עשה מעשה אינו עובר בלא תחמוד.
2. איני יודע טעמם של חכמים הם לא מסרוהו לנו.ואף במקום שמסרו טעמים אין הם היחידים. וע"כ קבל את האמת ממי שאמרה.
3. מפרשי המשנה דנים על צדדי הצניעות בכך.
4. כיון שיש סוברים שהיא רק רשות (לאו הבא מכלל עשה עי' בהשגת הרמב"ן שם) ורק מי שיש בו כל הדברים הללו (המנויים בדבים פ"ו) ישבע - על כן איננו נוהגים להישבע.
5. כל עם ישראל כבר הוגה ולומד תורה במשך אלפי שנים ואינו יכול להקיפה ואתה מסתפק בארבעים שנה?