התשובה
יש שהתירו להיכנס לבתי חולים על סמך הסתמכות על רוב באג"מ (יו"ד ח"א סי' רמח) ובשו"ת מעשה חושב (סי' כח אות נה).
לכבוד הרב אריאל שלום ואור!
שוחחתי עם רב בי"ח הדסה והוא אמר לי בצורה נחרצת שרוב הזמן ביה"ח טהור לחלוטין. אמת שיש נפטרים/הפלות/כריתת איברים אך הם בודדים והם מוצאים מן הבניין.
[הוא הסכים שיש טומאה קבועה במחלקה לפתולוגיה ואנטומיה אך חלק ממנה בכלל בבניין נפרד ומה שבאותו בנין מבודד בדלתות כפולות]
רציתי לשאול את כבוד הרב האם שייך דין רוב כאשר רוב הזמן מותר ומיעוטו אסור. כלומר היות ורוב הזמן המקום טהור, אין צורך לחשוש לשעות המועטות שהמקום טמא, ויהיה מותר להיכנס לביה"ח לכתחילה ולא רק במקום צורך וכד.
חשבתי אולי להביא ראיה מהמג"א והמשנ"ב באו"ח סימן שד"מ שכתבו דהא דקי"ל שהתועה במדבר נאסר במלאכה בכל יום מספק שבת, ואינו יכול ללכת אחר הרוב הוא מפני שיום השבת הוא קבוע. ומכאן ניתן לדייק ששייך כגון זה ללכת אחר הרוב גם ברוב ומיעוט בזמן.
תודה ושבת שלום!
יש שהתירו להיכנס לבתי חולים על סמך הסתמכות על רוב באג"מ (יו"ד ח"א סי' רמח) ובשו"ת מעשה חושב (סי' כח אות נה).