התשובה
דבר פשוט ומוסכם בישראל מדורי דורות שאסור ליהודי להיכנס לכנסיה. עבורנו הנוצרים הם עובדי עבודה זרה וכנסיותיהם הן בית עבודה זרה. ובשו"ע נפסק (יו"ד סי' קנז' ס"ג) שרק משום פיקוח נפש מותר להיכנס לבית עבודה זרה ובשעת הגזירה גם זה אסור.
יש אמנם דיונים רבים אם הנצרות היא עבודה זרה גמורה, או רק עבודה זרה בשיתוף הדבר נוגע לגויים בלבד, אך עבורנו, כיהודים המאמינים בא-ל אחד, גם עבודה זרה בשיתוף היא עבודה זרה.
ובפרט בכנסיות היווניות אורתודוקסיות והקתוליות (עייני ביחווה דעת להר"ע יוסף שליט"א ח"ד סי' מ"ב).
ההנחה שלצורך לימוד הדבר מותר, מבוססת כנראה על כמה מקומות בתלמוד, בהם נאמר "אבל אתה למד להבין ולהורות".
השאלה היא האם סקרנות מדעית היא צורך. בודאי שהמדע הוא צורך חשוב, אולם בתנאי שהוא משרת ערכים נחוצים. אך לימוד לשם לימוד גרידא, ללא מגמה ערכית איני יודע אם הוא בכלל זה. והדבר צ"ע.
ובכלל, האם הביקור בכנסיות נחוץ כל כך כדי להבין את הנצרות?
האם א"א להסתפק בלימוד עיוני של מקורות הדת הזו? (אגב, גם זה מותר רק להבין ולהורות, למטרה ערכית, כנ"ל).
לכן איני יכול לענות תשובה על שאלותייך, יש צורך בדיון משותף עם מרצים בנושא זה, ודיון כזה לא התקיים בינתיים.