התשובה
כל יהודי שקיבל "קבלה" לשחיטה הוא בחזקת נאמן וירא שמים. ועד
אחד נאמן בשחיטה כמו בכל האיסורים.
השו"ע באחד הסימנים הראשונים של יורה דעה כותב שצריך הרבה
יראת שמים וישוב הדעת בבדיקת הסכין בשחיטה.
השאלה:
איך מתיחסים להלכה זאת דיני חזקת כשרות?
1.אמנם כל ישראל כשרים הם, אבל האם סתם יהודי נחשב גם
ל"ירא שמים הרבה"? (יהודי שומר תורה ומצוות)
האם בשחיטה חל הדין הרגיל של "עד אחד נאמן באיסורים"?
או שכיוון שצריך יראת שמים מיוחדת לא כל יהודי שומר תורה נאמן
כל יהודי שקיבל "קבלה" לשחיטה הוא בחזקת נאמן וירא שמים. ועד
אחד נאמן בשחיטה כמו בכל האיסורים.