התשובה
1. בדיעבד, חובת הבדלה קיימת (כבר ב'אתה חוננתנו') אבל לאכול
כתוב שלא יאכל עד שיבדיל על היין, אם יוכל עד מחר בבוקר להשיג
יין (עי' או"ח סי' רצו, ג). וראוי היה שתבדיל על חמר מדינה כגון
קולה או בירה.
2. עדיף להניח קודם הזמן ללא ברכה וכשיגיע זמן הנחתם למשמש בהם
ולברך עליהם. אבל אין להניח בברכה קודם זמנם.
3. בפשטות תפילות המקובלות עלינו חז"ל תקנו ובמדבר לא התפללו
לפי הסדר שלנו. אבל אולי כיון שאבות תיקנום היה סדר תפילה
בשחרית מנחה וערבית.