התשובה
איסור בל תשחית עניינו הוא כאשר אדם משחית דבר במזיד, כגון קורע בגד או שובר שלחן ללא תועלת, אולם אם איננו עושה פעולת השחתה אקטיבית אין בזה איסור בל תשחית, על כן חיסכון בכסף איננו איסור בל תשחית, שהרי איננו משחית דבר מסויים אלא מבזבז כספים. ברור שגם בזבוז כסף הוא מדה רעה, שהרי אדם צריך לעשות בכספו רק דברים טובים ומועילים, ובזבוז איננו מועיל לאף אחד, על כן המכשיר שהנכם מפתחים הוא חסכוני ומונע בזבוז כספים ומבחינה זאת הוא חשוב כערך עצמי ביהדות, אולם מי שאינו משתמש בו איננו עובר על "בל תשחית".
יהי רצון שתצליחו בכל הפיתוחים שלכם, לטובת עם ישראל.
בברכה נאמנה
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום גוש קטיף
אתר המכון: