התשובה
א) עי' שו"ת מנחת יצחק ח"ז סי' פח, שאביו חייב במצות מילתו בברכה וכן הורה הגר"מ פינשטיין.
מחידושך עולה שאף אם הם לא נימולו בקטנותם יהיו חייבים למול עצמם כגדולים, וזה לא שמענו, שהרי סו"ס אינם בני דעת ואנם בני מצות ואי אפשר לחייבם בשום דבר. ואולי אף לפי הרב נריה זצ"ל החיוב בברית אינו מחייב במילה אלא מוסיף על החיוב במי שחייב כבר מצד מעשה המצוה.
ב) מסתבר לדעתו שמצות מילה מיוחדת בכך שבה נכנס גר לכלל ישראל ועל שמה כולנו נקראים בני ברית (גם מי שלא נימול) שבת היא מצוה חשובה אך אין הגר נכנס בה לכלל ישראל.