התשובה
1. איננו מבינים את כל דרכיו של הקב"ה. רק כדי לבאר במעט:
הקב"ה במצות רוצח בשוגג שגולה יצר זיקה בין הרוצח לבין מות הכהן הגדול. הגמרא מסבירה מקצת מטעם הדבר כיון שמוטל היה על הכהן הגדול להתפלל על דורו שלא יקרו לו כל מיני תקלות.הוא אחראי לכך שלא תהיינה תאונות קטלניות. עליו ליצור אוירה שבה אנשים יזהרו יותר. נמצא שיש כלפי הכה"ג טענת התרשלות. ולכן מי שתובע את דינו כלפיו יש מקום לקבל דבריו. כמו"כ במשנה במכות לא כתוב כפי שהבאת אלא: מחיה וכסות.
2.קרבן התמיד גורם להשפעת חיים אלוקית תמידית בישראל,ולכן תקנו כנגדם שחרית ומנחה. וה"ה תפילת ערבית כנגד אברים ופדרים שהיו קרבים בלילה.
3. איננו עושים זאת מכמה סיבות:1. יש יהודים ובתי כנסיות בגולה שעלולים להיפגע אם נפגע כאן בכנסיות. 2. עם הקמת המדינה הובטח שנקיים בארץ חופש פולחן לכל הדתות. ללא הבטחה זו לא היו אומות העולם תומכות בהקמת המדינה ובהמשך קיומה. 3.גם ללא הסיבות הקודמות לצערנו יד התורה אינה תקיפה. הלא בבתי ספר חילוניים התורה לא נלמדת. רוב החוק והמשפט אינו מבוסס על התורה וכך הדברים מתנהלים בכל בתי המשפט. אף כוחנו התורני דל, שהרי אין לנו סמיכה ואיננו יכולים לדון דיני קנסות, נמצא שהן מצד הכח שהתורה נתנה לנו בימינו והן מצד המציאות אין ידינו תקיפה.