התשובה
ב"ה
שלום וברכה
גם בתוך מציאות הטוב, וש"תכלית הטוב להיטיב", עדיין נתן לנו הקב"ה את יכול הבחירה החופשית ואת היכולת לבחור גם ברע, וזה עיקרו של רצון ה' שלנו תהיה את הבחירה החופשית לבחור גם ברע כפי שנאמר בתורה: "ראה אנוכי נותן לפניכם היום ברכה וקללה", יש רע שניתן מאת הקב"ה, ויש קללה שבה יש לנו יכולת לבחור.
אמנם אין בעולם הזה רע מוחלט שכולו וכל מהותו היא רוע, אלא לכל דבר יש נקודה טובה שמחזיקה אותו, אלא שלפעמים נקודת הטוב היא כל כך עמוקה בתוך הרע העוטף אותה כך שכדי שהיא תוכל להשפיע צריך הרבה מאוד זיקוקים ותיקונים.
ישנה דרשה מאוד מעניינת שדורשים חז"ל על הפסוק: "מי כמוכה באלים ה'- מי כמוכה באלמים"
דרשה זו הובאה בגמרא לענין המעשים שעשה טיטוס, ודרשו חז"ל: "מי כמכה באלמים שכל כך רואה ושומע עלבונו כביכול ושותק", טיטוס הרי היה רשע מרושע, הרס והחריב שרף והרג ללא הבחנה ובכל זאת, גם למציאות זו שתק הקבה ונתן לו את הכוחות והיכולות לעשות את מעשיו הנלוזים.
אמנם, לאחר מכן קיבל טיטוס את עונשו ששורפים אותו בכל יום ומפזרים את אפרו בכל האוקיינוסים בעולם.
סיכום הדברים הוא שללא נקודת טוב מסויימת, אין אפשרות לשום דבר להתקיים, ויחד עימה נתן הקב"ה את היכולת לבחור, ועל פי בחירתו של האדם הוא יידון לאחר מכן בבית דין של מעלה.
בברכה
דוד