התשובה
אלקים - מעצם הגדרתו הוא ישות מטפיזית אין סופית שלא נוצרה ולא
תיגמר והיא לא מורכבת אלא מופשטת באופן מוחלט
יש לי שאלה מבחינת הההיגיון לגבי האמונה באלוקים.
אם נניח שיש כח עליון שברא את העולם אז עולה מכאן שאלה.
מצד אחד רבים מחזיקים בטיעון שלא ייתכן שעולם כה מופלא
ומורכב קיים מעצמו - אז אם נשתמש בהיגיון, הרי ש*קל וחומר*
שלא ייתכן שאלוקים נוצר מעצמו - הרי אלוקים אמור להיות דבר
הרבה יותר מורכב מהעולם.
לעניות דעתי, הרבה יותר הגיוני להניח דווקא שאין כוח עליון שברא
את העולם, כי כפי שאמרתי: אם את העולם קשה לקבל שהוא
נוצר מעצמו - אז וקל וחומר שהרבה יותר קשה לקבל שאלוקים
נוצר מעצמו.
ותשובתך לשאלתי זו הייתה (אני מצטט את דברייך): "יש לך טעות
לוגית,
יצאת מנקודת הנחה שלעולם מורכב חייב להיות מרכיב שהוא עצמו
אינו מורכב כי אם הוא מורכב היה מישהו צריך להרכיב אותו. ע"כ
אתה צריך להגיע למסקנה המחייבת שיש ישות לא מורכבת אלא
מופשטת מכל משהו חומרי אין סופית בזמן ובמקום שלא נוצרה מעולם
ורק היא יכולה להיות המקור של כל המציאות המורכבת שלנו.
ישות כזו לא נתפסת בחושים ולא ניתנת להשגה אנושית"
כבוד הרב,
חלק מהמדענים מחזיקים בגישה פשוטה(תורת האבולוציה): לשיטתם,
לעולם אין שום בורא/אלוקים ,אלא,
העולם התפתח באופן אקראי לחלוטין ללא שום מכוון מלמעלה, ממצב
של עולם מאוד פשוט (ממש כלום) בעזרת הברירה הטבעית הגיע
למצבו עד הלום. כלומר העולם היה יכול להתפתח בהרבה אופנים
אלא שהוע הגיע באופן אקראי למצבו עד היום.
למרות שטענתם באופן תיאורטתי אפשרית אבל מעשית הסיכויים
להתפתחות עולם כל כך מפותח הוא באמת סיכוי קלוש ביותר, אלא
שזהו *ההסבר היחיד שמיישב את הדעת*, כפי כפי שטענתי,
אם ניקח את האלטרנטיבה שאתה מציע --<
אותה ישות שאתה מדבר עליה אומרים עליה: "אתה חונן לאדם דעת
ומלד לאנוש בינה" - מייחסים לה חכמה עצומה ואם כן **היא
אינה ישות פשוטה כלל וכלל**
אלא משהו עצום, שכן מייחסים לה עוד המון תארים: "האל הגדול
הגיבור הנורא, רחום, חנון, חכם וכו'"
אם כן השאלה היא, אם יש אלוקים, מניין לאלוקים החכמה העצומה
ליצור עולם כה מופלא?
אלקים - מעצם הגדרתו הוא ישות מטפיזית אין סופית שלא נוצרה ולא
תיגמר והיא לא מורכבת אלא מופשטת באופן מוחלט