התשובה
אתחיל בשאלה השניה. מה דרך הנכונה, יש לנו גדולי ישראל
שאנו סומכים עליהם בענייני אמונות ודעות. לא היה גדול בישראל בדורות
האחרונים כמו הרב קוק שהיה גדול גם בהלכה וגם במחשבה. האדמו"ר
מגור כינה אותו בשם איש אשכולות. הוא, הרב קוק, היה בר הסמכא הגדול
ביותר בדור לא היה מי שדמה לו.
היסודות היא אמונת ישראל המבוססת על התורה בכל גודלה, והמקום
והזמן הם כאן בא"י בימינו. ההשקפה השלמה ביותר הרואה את מציאות
זמננו והשינויים ההיסטוריים העוברים עלינו עפ"י יסודות אמונתנו
היא ההשקפה הנכונה ביותר. רק סומא יכול להתעלם ממה
שעובר על עם ישראל בדורות האחרונים. זזכינו לראות את יד ה'
בחסול הגלות, בקיבוץ הגלויות, בהפרחת שממות ארצנו ובהקמת מדינתנו.
חז"ל דברו על ביאה שלישית לנצח ולא במהלכים חלקיים אשר
מתבטלים. התהליכים הם של גאולה ותשובה עם הרבה עיכובים ויסורי
התבגרות של הדור והציבור, עד למעלה העליונה של גאולת ישראל
השלמה. השקפה זו מבוססת על יסודות אמונת ישראל ויש לה שורשים
בנגלה ובנסתר וע"כ היא המתאימה והשלמה יותר.