התשובה
א. אתה מעלה שאלות שהיה ראוי לדון עליהן בצורה ישירה ולא דרך
אתר המיועד לתשובות קצרות ולא לדיונים ארוכים.
ב. כדי להבין כונת דבריו של כותב היה מן הרצוי שתפנה אליו (הרב
עדין אבן-ישראל) ולא אל אדם אחר שאינו יודע מה הן כונותיו
האמתיות והאם הצליח לבטא את דעת הכותב.
ג. באשר לעצמות האלוקות - היא צריכה להיות מופשטת לחלוטין
ולכן איננו מסוגלים לדבר עליה. כל מחשבה יש בה הגדרה, ובדבר
שהוא נעלה לגמרי מתפיסתנו השכלית והדמיונית איננו יכולים להגדיר
וכל התפסה של הנעלה מכל בכלים המחשבתיים שלנו היא צמצום
והקטנה של הבלתי מוגבל. (ומבואר בהרחבה בנפש החיים בעיקר בשער
ג'). על כן במקום לחקור במה שאין לכל יציר נברא יכולת, אנו
חוקרים בנמתגלה אלינו ובמה שהקב"ה רצה לגלות לנו. ועי' במאמרים:
דעת אלוקים, עבודת אלוקים וקרבת אלוקים בספרי הראי"ה זצ"ל.