התשובה
בגשר החיים (ח"א פ"כ ס"ה) מביא שיש פוסקים הסבורים שעולים לדוכן גם בבית האבלים, ואפילו האבל הוא הכהן עצמו. וע"כ כ"א ינהג לפי מנהג משפחתו. ובמידה ואין מסורת משפחתית הם רשאים לעלות וכמו"כ הם רשאים לא לעלות לדוכן כמנהג רוב ישראל. ובאשר ליציאה בחזרת הש"ץ כשיש מניין מצומצם - הש"ץ יכול לעמוד בפתח במעבר בין שני החדרים, ובכך הוא מצרף אף את הכהן היוצא מהחדר בו מתפללים. כמו"כ גם אם יצאו ממקום התפילה מתפלל אחד או שנים בעת חזרת הש"ץ משלימים את חזרת הש"ץ (עי' חיי אדם כלל לס"ב).